Op welke waardes / ingrediënten moet je letten?

Op welke waardes / ingrediënten moet je letten?

Berichtdoor admin » Zo 14 Jul 2013, 21:23

Er is vraag naar uitleg welke waarden / ingrediënten moeten we kijken als je een esigaret kiest. Bijv. de PG waarden. Wie o wie kan hier iets over vertellen?
admin
Site Admin

Re: Op welke waardes / ingrediënten moet je letten?

Berichtdoor Effie » Zo 14 Jul 2013, 21:52

ooh dit is ook wel een belangrijke voor mij. Als iemand weet waar ik op moet letten dan hoor ik dit heel graag.
Effie

Berichtdoor mariannabel » Wo 24 Jul 2013, 23:07

Ik zal een poging wagen.

- bedenk eerst of je voldoende hebt aan een batterij die na een uurtje al leeg is, of dat je er eentje nodig hebt die veel langer meegaat.
- hetzelfde geldt voor de ampullen of tankjes, misschien kun je beter direct een clearomizer kiezen.
- was je een kettingroker, dan heb je direct al 2 batterijen nodig: eentje om mee te kunnen dampen terwijl de andere aan de lader ligt.
- en een kettingroker heeft natuurlijk liever een clearomizer waar ca. 3ml vloeistof in kan, dan een tankje waar nog niet eens 1ml in past.
- als je al allergisch bent voor PG (propyleenglycol), kies dan een dampvloeistof met minder PG {of helemaal geen PG, dus alleen maar VG (vegetable glycerine), maar daarin is helaas weinig keuze}
- kies een dampvloeistof met lager nicotinegehalte dan de sigaretten of shag die je rookte,
want sigaretten druk je uit voordat ze op zijn, en ze branden ook gewoon door als je er niet aan hijst, dus je kreeg minder nicotine binnen dan je dacht.

Bijvoorbeeld een e-Roll kan geschikt zijn voor op je werk of als je naar een receptie moet, maar thuis zul je liever iets hebben waarbij de vloeistof en de batterijen niet zo snel leeg zijn.
mariannabel

Berichtdoor Effie » Ma 29 Jul 2013, 07:18

Dag MAriannabel,

Ten eerste bedankt voor je uitleg :pompom:
Wat ik me nu afvraag is het volgende.. Ik ben niet gelukkig niet alergies voor het e.o.a. maar bedenk me wel dat er best veel aanbieders zijn.. Moet ik ook nog letten op een bepaald KEMA keur / gezondheids keur? Volgens mij komt het e.e.a. toch allemaal uit China? Wie weet welke troep er in verwerkt wordt.

Of overdrijf ik nu een beetje? :suprise:
Effie

Berichtdoor mariannabel » Wo 31 Jul 2013, 13:41

Ja, je overdrijft.
Als de liquids slecht waren geweest, zouden de eerste dampers uit 2006/2007 ondertussen allemaal ernstig ziek of dood zijn, maar voor zover ik weet, is hun gezondheid er beter op geworden.

De liquids zijn allemaal 'food grade', zeker bij de bekende merken.
Méér dan de 4000 kwalijke stoffen, waaronder 40 kankerverwekkende in de 'normale' sigaretten, zitten er beslist niet in de liquids.
Onderzoeken hebben zelfs uitgewezen, dat er ook voor omstanders totaal geen gevaar is.
De flesjes dienen een kindveilige dop te hebben, een houdbaarheidsdatum, de vermelding of het gaat om PG of VG en in welke verhouding als het een mix is, en waarschuwingstekens (doodskoppen e.d.) omdat men moet voorkomen dat kleine kinderen of huisdieren de flesjes leegdrinken.
mariannabel

Terug naar “%s” Op welke waardes / ingrediënten moet je letten?